تهران- خیابان امیر کبیر- ناظم الاطباء جنوبی – بلوک ۶ شرقی – پلاک ۸۲ تلفن:۱۷ ۰۴ ۹۴ ۳۳ ۰۲۱

grafit-khales2-800x500-1.jpg

پکینگ گرافیت خالص، ویژگیها و کاربردهای آن

پکینگ گرافیت خالص (Expanded Graphit Packing)

پکینگ گرافیت خالص در حقیقت مهمترین نوع پکینگ های آب بندی در بین پکینگ های نسوز به شمار می رود. برخی این نوع پکینگ را به عنوان نخ نسوز گرافیت خالص نیز می شناسند. پکینگ گرافیت خالص همانطور که از نامش پیداست، از الیاف بسیار مرغوب گرافیت منبسط شده با خلوص بالای ۹۶ درصد ساخته شده است .  باید بدانیم که اصلی ترین ماده درساختار این پکینگ، گرافیت خالص می باشد. این نوع پکینگ از انعطاف پذیری بسیار بالایی نیز برخوردار است.

ویژگیهای این نوع پکینگ

محققان دریافته اند مقاومت حرارتی این نوع پکینگ نسوز در حدود ۶۵۰ درجه ی سانتی گراد می باشد. همچنین این پکینگ قادر است تا ثبات خودرا در دمای منفی ۲۲۰ درجه سانتیگراد نیز حفظ کند. این مقاومت شیمیایی این پکینگ نیز از ۱ PH  تا ۱۴ می باشد. این محصول ضریب اصطکاک بسیار پایینی دارد و این ویژگی کاربردهای آن را به شدت افزایش داده است. اين پكينگ بهترين نوع در زمينه آب بندى است و مقاوم در برابر فشار مى باشد و برای نصب در دریچه هایی کار می کند که با بخار یا مایعات دیگر کار می کند.

کاربردهای پکینگ گرافیت خالص

به طور کلی این پکینگ بسيار مناسب براى استفاده در تمام محیطهایی است که با فشار و یا بخار همراه است و اصولا به منظور جلوگیری از خروج سیالات به کارگرفته می شود. این پکینگ قابلیت استفاده در تركيبات شيمیایی (به جز فلزات الكالين و فلورين ازدار) ، شفت موتور (با سرعت پايين)، پمپ پيستونى و سانتريفيوژ و درزگير را دارا میباشد. بنابراین این پکینگ کاربردهای بسیار متنوعی دارد که به عنوان مهمترین کاربردهای آن موارد زیر را  ذکر می نماییم.

۱- استفاده جهت آب بندی حرارتی مخازن صنایع پتروشیمی ، متالوژی، نیروگاهها و تاسیسات دریایی

۲- استفاده جهت آب بندی پمپ های فشارقوی در نیروگاههای گازی

۳- استفاده جهت درزگیری تمامی دریچه های جداسازی در راکتورهای اتمی

۴- استفاده جهت درزبندی انواع مخازن آزمایشگاهی در محیطهای شیمیایی

۵- استفاده جهت انواع دستگاههای مواد کاربردی، انواع گشتاورهای صنعتی

پکینگ گرافیت خالص در نظرسنجی از کارشناسان و متخصصان

آنچه در نظرسنجی از کارشناسان و متخصصان در مورد این پکینگ دستگیرمان شده است را چنین ذکر می کینم. امروزه پکینگ های آب بندی از اهمیت بسیار فراوانی برخوردار شده اند به طوریکه از ملزومات مهم اکثر صنایع به شمار می روند.

نیاز مبرم درزبندی درتاسیسات بسیار بااهمیتی همچون تاسیسات هسته ای و تاسیسات دریایی و همچنین لزوم آب بندی مخازن بزرگ درصنایع پتروشیمی کاملا محسوس است. این مهم موجب گردیده است تا تنوع نسبتا گسترده ای در تولید انواع پکینگ های نسوز آب بندی پدیدارشود. هرکدام از این انواع تولید شده ویژگیها و کاربردهای خاص خود را دارد.

کیفیت تولید نیز می تواند نقش به سزایی در راندمان بهره وری از این نوع محصول داشته باشد. ما در گروه صنعتی متّحد به طور مستمر تلاش می کنیم تا بهترین کیفیت محصول را به سفارش دهندگان خود ارائه نمائیم.

 

تاریخ :

آوریل 21, 2017

رتبه بندی :

تماس باما