تهران- خیابان امیر کبیر- ناظم الاطباء جنوبی – بلوک ۶ شرقی – پلاک ۸۲ تلفن:۱۷ ۰۴ ۹۴ ۳۳ ۰۲۱

فنرچیست؟ انواع آن کدامست ؟

در عصر ما در صنایع گوناگون برای فنر، انواع فنر، تولید فنر، اهمیت ویژه ای قایل می شوند. این مهم به کاربرد زیاد فنر و به ویژه فنر فشاری باز می گردد. پیش از اینکه به انواع فنر بپردازیم بهتر است نگاهی به تعریف فنر داشته باشیم .

فنرچیست؟

در تعریف فنر آمده است که به طور کلی به هرچیزی که خاصیت ارتجاعی یا کشسانی داشته باشد فنر گفته میشود. بنابر این اگر جسمی درحالت جامد یا مایع یا حتی گاز باشد و زمانیکه به نوعی تحت فشار قرار میگیرد تغییر شکل دهد و پس از رفع فشار به حالت اولیه باز گردد فنر به شمار می رود.

امروزه تولید انواع فنر از فنر فشاری گرفته تا فنر کششی، فنر حلزونی ، فنر فرمدار، فنر شاخکی با کیفیتهای متفاوتی صورت می پذیرد. این مهم موجبات انتخاب و تشخیص صنعتگران را با مشکلاتی مواجه نموده است.

بدیهی است هرچه کیفیت فنرهای تولید شده بالاتر باشد نحوه ی عملکرد آنها در قسمتهایی که به کارگرفته می شوند بهتر خواهدبود.هر نوع فنر یکجور ساخته میشود مثلاً ساخت فنر فشاری از فولاد صورت می گیرد که با قدرت آن رابطه مستقیمی دارد.

انواع فنر

ناگفته نماند که فنر فشاری یکی از انواع فنرهاست که به لحاظ آماری بیش از سایر انواع فنر مورد کاربرد صنعتگران قرارگرفته است . این نوع فنر سهم بیشتری از بازار و رقابت تولیدکنندگان را به خود اختصاص داده است.

فنرهای کششی ، فنرهای شاخکی ، فنرهای فرمدار، فنرهای حلزونی و فنرهای تخت ، انواع دیگر فنرهای پرکاربردی هستند که پس از فنر فشاری مورد توجه کارشناسان قرار گرفته اند.

گروه صنعتی متّحد با بیش از پانزده سال فعالیت در عرصه ی تولید انواع فنر در طراحی و ساخت انواع فنرها به تبحّر رسیده است.این گروه با دراختیارداشت کادری توانمند و باتجربه در زمینه ی تولید انواع فنر قادر است تا به نیازهای صنعتگران پاسخ مطمئن و رضایت بخشی ارائه نماید. بنابراین با اطمینان می گوییم که فنر، انواع فنر، تولید فنر از تخصصهای ما به شمار می رود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شما میتوانید برای آشنایی  بیشتر درجهت تکمیل اطلاعات خود و نهایتاً انتخاب صحیح درخصوص فنرها از سایت های تخصصی فنر دیدن کنید و تحقیق کاملتری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .

*

تماس باما