تهران- خیابان امیر کبیر- ناظم الاطباء جنوبی – بلوک ۶ شرقی – پلاک ۸۲ تلفن:۱۷ ۰۴ ۹۴ ۳۳ ۰۲۱

roghani.jpg

پکینگ تفلون روغنی

پکینگ نسوز تفلون روغنی

پکینگ تفلون روغنی ( PTFE packing with oil )، یکی از پرکاربردترین انواع پکینگ های آب بندی تفلونی است. این نوع پکینک از الیاف نسوز تفلون خالص آغشته به روغن مخصوص سیلیکون بافته می شود.در هسته اين جنس مى توان از اورينگ سيليكون جهت انعطاف پذيرى و قابليت ارتجاع بيشتر استفاده كرد. پوشش روغنی روی الیاف این نوع پکینگ از مهم ترین پارامترهای متمایز ساختن آن از سایر پکینگ ها می باشد.

درواقع آغشته بودن الیاف این نوع پکینگ به روغن سبب می شود ضریب اصطکاک آن تا حد قابل توجهی کاهش پیدا کند. ضریب اصطکاک پایین از این جهت مهم است که مانع از تغییر شکل شفت در برابر گرما و سرعت بالا می باشد. این یک امتیاز کاربردی ویژه به حساب می آید.

امتیاز دیگر پکینگ تفلون روغنی این است که به علت وجود روغن سیلیکون روی الیاف آن، بعد از نصب در دستگاه خشک و شکننده نمی گردد . این امر باعث می گردد که هنگام راه اندازی دستگاه ، شفت به آرامی شروع به کار نماید.

بد نیست بدانیم تفلون از مهمترین مواد مورد استفاده در محیط های آزمایشگاهی و حتی بهداشتی می باشد. وجود روغن سیلیکون به بهداشتی ماندن این پکینگ کمک می کند و حتی سبب ایزوله شدن بیش از حد آن می شود.

تحمل حرارتی پکینگ تفلون روغنی چقدر است؟

میزان تحمل حرارتی این نوع پکینگ نسوز روغنی اصولا تا مثبت ۲۶۰ درجه سانتی گراد می باشد. شایان ذکر است که این پکینگ در دمای منفی ۲۰۰ درجه سانتی گراد نیز می تواند خواص اصلی خود را به خوبی حفظ کند.

برخی کاربردها :

  • قابل استفاده در تمام ترکیبات شیمیایی غیر از فلزات آلکالاین و فلورین گازدار
  • مناسب برای درزگیری و آب بندی در سانتریفیوژها و پمپ های پیستونی
  • قابلیت جایگزینی به عنوان انواع کاسه نمد بافشار ضعیف
  • قابل استفاده در شفت موتور با سرعت پایین
  • این پکینگ را مى توان در تمامى موارد كاربردى POO2 NSP استفاده نمود.

 

تاریخ :

آوریل 21, 2017

رتبه بندی :

تماس باما